Alles werkt, behalve mijn internet?

Wanneer je wel kunt bellen maar niet op internet kunt zit het probleem mogelijk in de instellingen van de telefoon.

Werkt het bellen ook niet? Neem dan eerst een kijkje op deze pagina.


Als het bellen werkt maar je hebt problemen met de internetverbinding kan dit te maken hebben met de APN instellingen van de telefoon. Dit hoort automatisch te gaan maar kan wel eens mis gaan, dan moet je hem handmatig instellen.

Hoe doe ik dit op een iOS (Apple)?
Op een iOS is het aan te raden om het toestel uit te zetten, de kaart eruit te halen en terug te plaatsen en het toestel dan opnieuw op te starten. Als dit niet werkt stel dan de APN in.
Ga hiervoor naar de instellingen. Tik op 'Mobiel netwerk' en hierna op 'Mobiele data netwerk'. Vul daarna onderstaande tabel in.

Hoe doe ik dit op een Android (Samsung e.d.)?
Ga hiervoor naar de instellingen. Tik hier op 'Verbindingen', hierna op 'Mobiele netwerken' met als laatste 'Namen toegangspunten'. Klik nu op Toevoegen en volg onderstaande tabel.

Telefoon Vul dit zelf in
Naam Vodafone
APN live.vodafone.com
MCC 204
MNC 04
Verificatietype PAP
APN-type default
APN-protocol IPv4

Alle overige velden die het toestel weergeeft dien je leeg te laten.

Staat dit al goed in de telefoon, of is het na het juist instellen en herstarten van de telefoon nog niet verholpen. Neem dan contact op met de klantenservice en geef aan dit geprobeerd te hebben. Dit kan via klantenservice@50plusmobiel.nl, de live chat of op 088-228 2288.